Het einde is inzicht voor non-zender Talpa. Persoonlijk rouw ik er niet om. Hoewel ik Talpa eindelijk ergens in het zaprijtje heb opgenomen (ik wist eerst niet eens welke van de 50 kanalen Talpa was), bleek het een kanaal waar ik nooit bleef hangen. Dat Big brother programma met boze mensen, die Nederlandse series en alle andere dingen die mij niet zo kunnen bekoren zag ik dus voornamelijk in kleine zapfragmentjes.
Toch heb ik te doen met John de Mol. Talpa was vanaf dag 1 vervloekt. De manier waarop de Mol talent wegkocht bij andere zenders en geld inzette om zijn zender wat elan te geven, werd niet geapprecieerd. Niet helemaal fair, want waarom zou de Mol niet proberen om met het beste team zo’n groot avontuur in te stappen? Daarbij waren de media erg vijandig wanneer het ging om Talpa. Het leek alsof de zender ΓΌberhaupt niks goed kon doen. Elk programma was op voorhand al een flop.
Ook dat is niet helemaal fair. Programma’s – en zeker op een nieuwe en in zaptermen, verre zender moeten soms de tijd hebben om te rijpen. En dat kregen ze niet. Van de critici niet, maar van de Mol ook niet. Dat laatste was natuurlijk niet handig. Als je er zelf niet in gelooft is het risico groot dat anderen meegaan in jouw beeld. Maar goed, de kijkcijfers bleven kwakkelen bij Talpa, helemaal gek is het dus niet dat de Mol paniekvoetbal ging spelen.
Straks wordt Talpa RTL8. Alles wat je op RTL 4 hebt gemist kan je dan de dag erna op RTL 5 nog eens rustig nakijken. Lukt dat niet, dan is er altijd nog RTL 7 de dag erna. En heb je het echt druk, dan kan je straks op dag 3 het een en ander nog zien op RTL8. Zo mis je nooit meer een programma. Fantastisch toch?!
Verwijder jij wel eens items ?
Fotootje…. is opeens verdwenen?
Je doet toch niet aan censuur he?
# kippie Mar 12th, 2007 at 6:28 pm
Want hoe vaak word je nou door een profi fotograaf?
# 2 Xaviera Mar 12th, 2007 at 6:32 pm
ja, ik was even afgeleid door de fotograaf π
# 3 kippie Mar 12th, 2007 at 6:34 pm
klinkt aannemelijk
# 4 kippie Mar 12th, 2007 at 6:34 pm
π
# 5 Xaviera Mar 12th, 2007 at 8:59 pm
fijn dat je me toch nog – ondanks alles- vertrouwtβ¦droppie dat je bentβ¦ π
# 6 Suus Mar 12th, 2007 at 9:51 pm
Wanneer mogen wij het profi resultaat aanschouwen?
# 7 Laurent Mar 12th, 2007 at 11:02 pm
Me dunkt dat iemand die 185 reacties op een logje weet te krijgen bepaald niet saai isβ¦.
# 8 kippie Mar 13th, 2007 at 5:02 am
ach ik hang elke dag de vlag voor je uitβ¦.. je ziet het alleen niet
# 9 kippie Mar 13th, 2007 at 5:56 am
@Laurent, als geenstijl jouw weblog even aanhaalt op hun site zou jij ook 185 reacties krijgen
# 10 kippie Mar 13th, 2007 at 7:01 am
Droppie ? Kijk dit is nou een professionele foto door een professionele fotograafβ¦. let wel het is naakt!! Dus maakt uw borsten maar nat.
http://bieslog.vpro.nl/javascript/beeldvergroting/index.shtml?33641313
# 11 Laurent Mar 13th, 2007 at 9:40 am
@Kippie: ja, maar dat is het hem nou net, dat doet GeenStijl niet bij mij. Xaviera is blijkbaar die moeite waard, ze wordt in elk geval niet genegeerd of over het hoofd gezien.
# 12 kippie Mar 13th, 2007 at 11:15 am
@Laurent volgens mij zitten er hier zoals op de meeste weblogs en wat zijn er toch heel erg veel, gemiddeld tussen de 10 en 20 online usersβ¦die her en der een berichtje plaatsen of reageren op de desbetreffende hersenspinsels van de blogger.
Bij één item zitten er 185. Dat komt niet door xavβ¦(met alle respect) dat komt door geenstijl.
Geenstijl maakt xav interessant. Geenstijl bereikt de βgroep mensenβ die xav graag wil bereiken en dus door middel van geenstijl heel eventjes heeft bereikt.
En nu is de grote hamvraag β¦
Heeft het polariserend gewerktβ¦. dus stijgt meneer wilders of daalt meneer wildersβ¦.. in dit opzichtβ¦..
Ik denk het eerste.
En om het toch maar even te relativerenβ¦.. er zijn 15 miljoen Nederlanders die NIET op Wilders stemmenβ¦. Hoe kan dat nou ? Zijn die opeens ontzettend slim geworden? Dus laten we dan eens botweg zeggen dat er 15 miljoen Nederlanders ontzettend veel verstand hebben van politiek door niet op wilders te stemmen. Sjappo. Zo gek zijn die Nederlanders nog niet.
En natuurlijk is Xaviera de moeite waard, van mij mag ze vandaag nog minister-president worden, graag zelfs, nog nooit zoβn mooie president gehad. Niet compleet bedekt met een burka, anders zie je niet hoe mooi ze is, maar met een hoofddoekje. Heb je tenminste nog iets leuks om naar te kijken tijdens de debatten.
Het zou xav als minister-president dan ook sieren om de misschien wat tere moeilijkere onderwerpen op de kaart te zetten, dat betekent dus ook de iets mindere kantjes en dan maakt het mij niet uit van welke cultuur dan ook even tegen het licht te houden. Natuurlijk met de nodige zelfspot, dat kunnen we wel gebruiken vandaag de dag.
Maar eigenlijk doet geen stijl dat alβ¦ dus jaβ¦
# 13 Laurent Mar 13th, 2007 at 12:08 pm
@Kippie: dat is wel waar, maar blijkbaar vindt GeenStijl het de moeite waard om haar log door te linken, en niet die van ongetwijfeld nog vele anderen waar teksten met vergelijkbare inhoud op staan. Dat is toch vanwege Xaviera. Maar inderdaad: normaal zouden er geen 185 reacties komen.
Maar wat dat relativeren betreft: qua getallen heb je gelijk, maar ik voel me als blanke Nederlander al niet gemakkelijk de laatste jaren, omdat ik zo vaak Wildersachtige geluiden om me heen hoor. Niet zo extreem, maar de tendens is er wel bij velen. Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor een Arubaanse als Xaviera (en niet Marokkaanse zoals zoveel van die GeenStijl/TBS-kandidaten meenden te weten) of iemand anders van uiterlijk blijkbaar niet-origineel-nederlandse afkomst (en wie is dat nou wel, als je een paar generaties terugkijkt? De helft zijn hier Duitsers van origine, te beginnen met het koningshuis) nog veel ongemakkelijker moet voelen.
Me dunkt dat het tegen het licht houden van de mindere kanten van diverse culturen is al veel teveel gebeurd de laatste jaren. Met het in de hoek drukken van groepen mensen bereik je niets, en met zijn allen lekker foute dingen schreeuwen, een bezigheid waarmee GeenStijl zich elk jaar weer mateloos populair maakt (het is blijkbaar een nationale hobby) helpt al helemaal niet. Wat zijn we toch altijd weer trots dat we zo direct zijn in Nederland. Nou, goed gedaan hoor jongens. We staan lekker tegenover elkaar in deze samenleving, dat gaat goed zo!
# 14 kippie Mar 13th, 2007 at 1:47 pm
Geenstijl zit vernuftig in elkaar, het is met een knipoog dat kan je niet ontgaan zijn en ze slaan de spijker toch af en toe ook wel eens behoorlijk op zijn kop.
En het lijkt me goed dat dat gebeurt. Of je dat nou leuk vindt of niet.
Mijn bescheiden mening is dat geenstijl juist op deze wijze de echte βetterbakkenβ in deze samenleving aanspreekt in βhunβ eigen taal.
Dat kan je niet ontgaan zijn.
Een βsufβ weblogje zoals dit waar er al zovelen van zijnβ¦ tja daar kunnen alleen de βxavieraβsβ zich mee identificeren, vandaar dat de aantallen niet in de honderden lopen kwa reageerders.
Hoe je het ook wendt of keert zonder dat gegeenstijlβ¦.. had niemand het artikeltje gelezen.
Daarentegen is volgens mij het artikel olie op het vuurtje van wilders en geloof me, ik denk niet dat dat de bedoeling was.
# 15 Laurent Mar 13th, 2007 at 1:52 pm
Mjaaa, GeenStijl; het zit zeker vernuftig in elkaar, ik zie de opzetters ervan niet als een stelletje stomkoppen (itt de reaguurders zoals dat daar heet). Maar ik ken dat soort knipogen; alles tongue-in-cheek maar intussenβ¦
Je voorlaatste punt is zeker waar.
Het laatste punt: weet ik niet. Die reacties demonstreerden alleen maar Xavieraβs gelijk. En de fanatieke Wildersaanhangers zou ze toch niet omgepraat kunnen hebben. Maar misschien juist wel degenen die wat twijfelen.
# 16 kippie Mar 13th, 2007 at 2:00 pm
Ook daar ben ik het niet mee eens, ik vind niet dat alle reacties a la minuut verwijzen dat men stemt op GW
# 17 kippie Mar 13th, 2007 at 2:01 pm
we kunnen er wel een paar behandelen;-)
# 18 kippie Mar 13th, 2007 at 2:02 pm
βReactie: Paul Mar 7th, 2007 at 3:34 pm
Je staat op GS meid.
Blijkbaar heb je nog steeds niet door dat we niet allemaal zitten te wachten op de dictatuur van politieke correctheid die ons nog steeds door de strot wordt geduwd. Andersdenkenden meteen met βDiezkriemienaaasieβ! zwart maken en afknallen a la Pim Fortuyn en Theo van Gogh. Fascist. En dan nog een beetje triomphantelijk over zijn lijk gaan staan doen ook. Een soort masturbatie met necrofiele bijsmaak, walgelijk. Niets bereikt? Wat heb jij dan bereikt?
Ik heb het gehad met de dictatuur. Als je de problemen niet wilt zien en vind dat groepsverkrachting, vrouwenonderdrukking en homo- en jodenhaat allemaal moet kunnen, dan zal ik je overal bevechten. Tweede nationaliteit, wil je misschien ook een tweede sekse? En een tweede moeder? Pfff, aanpassen of oprotten. Wees blij dat je die keus krijgt. Je paspoort inleveren? Ga je gang, zelfhatende βmeerderwaardige mensenβ oftewel NSBers hebben we al genoeg. Nederland is heel mooi, en mooier zonder jouβ
# 19 kippie Mar 13th, 2007 at 2:03 pm
Je zou met deze gedachtengang op meerdere partijen kunnen stemmen
# 20 kippie Mar 13th, 2007 at 2:04 pm
βReactie van Peop Mar 7th, 2007 at 3:37 pm
Wat een geniaal vooroordeel-bevesitgend stukje!
Nu kan ik met een gerust hart GL activisten nog harder als betweterige, zure en gefrustreerde psychopaten beschuldigen.
Met vriendelijke groeten
Een Non-Wilders kiezer.β
# 21 kippie Mar 13th, 2007 at 2:05 pm
Lijkt me ook geen wilders kiezer, ow het staat erbij
# 22 kippie Mar 13th, 2007 at 2:05 pm
Reactie: βFam. Mulder Mar 7th, 2007 at 6:04 pm
Zoβn knappe vrouw, en dan zulke rare denkbeeldenβ¦β
# 23 kippie Mar 13th, 2007 at 2:06 pm
Zou in principe op vanalles kunnen stemmen
# 24 kippie Mar 13th, 2007 at 2:07 pm
and so on
# 25 kippie Mar 13th, 2007 at 2:13 pm
De fanatieke wildersaanhangers hebben het stukje nu wel gelezen en misschien zit er 1tje tussen die het wel analyseertβ¦. kan heβ¦ anders zouden ze het misschien wel nooit gelezen hebben, dat was mijn punt.
# 26 kippie Mar 13th, 2007 at 2:14 pm
Of ze er iets van begrepen hebben is punt 2. En dat betwijfel ik dan weer.
# 27 kippie Mar 13th, 2007 at 2:22 pm
En dan nog wat iemand schrijft op welk virtuele weblog dan ook wil nog niet zeggen dat hij of zij dat ook daadwerkelijk denkt π
Tis virtueel en anoniem he !!!
# 28 Laurent Mar 13th, 2007 at 2:25 pm
Ja ho, maar ik beweerde niet dat er alleen maar Wildersstemmers negatief reageerden.
# 29 kippie Mar 13th, 2007 at 2:28 pm
Ok, maar men mag toch ook negatief reageren als men het ergens niet mee eens is
# 30 kippie Mar 13th, 2007 at 2:33 pm
Ik vind niet dat je naar aanleiding van de reacties kan stellen dat xav per definitie gelijk heeft, ik vind dat veel te kort door de bocht.
# 31 Laurent Mar 13th, 2007 at 2:44 pm
Ok, nou begrijp ik je punt. Dat heb ik inderdaad niet helemaal duidelijk gesteld. Ik bedoel vooral die serie onvoorstelbaar agressieve en beledigende reacties die ze kreeg.
In het algemeen heb je natuurlijk gelijk dat men best negatief en kritisch mag reageren. En als je dat ergens mag dan is het wel bij Xaviera, is mijn ervaring.
# 32 Laurent Mar 13th, 2007 at 2:45 pm
Ik bedoel dat ze dat iha ruim toestaat.
# 33 kippie Mar 13th, 2007 at 2:48 pm
Tja voor hetzelfde geld heb je net de voetbalhooligans te pakken, die thuis komen van een verloren wedstrijd.
Ik noem maar watβ¦
# 34 kippie Mar 13th, 2007 at 2:51 pm
en agressiviteit zit nu eenmaal in de mensβ¦.. dus mocht je nog kinderen willen krijgen laterβ¦ π
# 35 kippie Mar 13th, 2007 at 2:58 pm
Laurent heeft geenstijl nog nooit een glimlach op je mond getoverd?
Ik moet nog steeds huilen dat talpa/tien het niet heeft gered met waanzinnig interessante programma’s …
Ik deel de zin “persoonlijk rouw ik er niet om” 200% met je.
Wij hebben hier 150 kanalen, maar slechts drie met enig niveau en inhoud (de bbc even niet meegerekend) te weten Ned.1 2 en 3.
maar sterk stuk, volop respect
Nou, ik moet zeggen dat ik John de Mol, onze internationale kampioen van de smakeloosheid, wel een financieel catastrofetje gun. Zodat hij voorlopig even niet meer de middelen heeft ons internationaal te schande te maken met zijn schaamteloze programma’s.
Ik zou het wel leuk vinden als ze een keer een nieuwe zender in de lucht gooien zonder een cijfer erachter. Nu heb ik straks Net5 niet op 5, SBS6 niet op 6 en dus ook RTL8 niet op 8… zucht
Die cijfertjes zullen mij aan m’n reet roesten. Verder dan 4 kom ik meestal toch niet. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Harry de Winter zijn plan nog doorzet. Die wil(de?) een nieuwe zender beginnen met o.a. documentaires en andere wat intelligentere programma’s. De zender zou een beetje de sfeer van de oude vpro zondagavonden uit moeten stralen. Het klonk allemaal wel interessant.
talpa is echt gwn bagger niks is leuk behalve deal or no deal ………………….. NOT.
beau is dik