More Reading

Post navigation

Sporty Spice

Als je van het voornemen om te gaan sporten zou afvallen, dan zou ik…

eReaden of papier readen?

Opgroeien boven een boekenwinkel. Is er een mooiere start in het leven denkbaar? Het was in mijn geval een antiquariaat, waarvan de eigenaar mij altijd in de winkel liet zitten.

10 Comments

  • Niks geen kattenvrouwtje, alleen kattenmoeders mogen hun kattenkinderen bij hun nekvel optillen. De enige situatie die ik kan bedenken waarin het gerechtvaardigd is om als mens een (al dan niet volwassen) kat bij zijn/haar nekvel op te tillen, is als je het beest met gillende spoed voor een aanstormende auto vandaan wilt trekken. Dan grijp je waar je grijpen kan. Heb ik in 36 jaar ronddabberen en 26 jaar katten-om-me-heen nog nooit meegemaakt overigens.

    Ik zou sowieso een klacht indienen bij het management, want dit moet stoppen. Ik weet niet of het een franchise is of dat ze een hoofdkantoor hebben? Bedrijven worden nogal nerveus van de mogelijkheid (potentiële) klanten mis te lopen, dus dat is altijd een goed pressiemiddel. ‘t Is dat ik hardcore vegetariër-op-de-rand-van-vegan ben en er dus niets te zoeken heb, anders zou ik ze actief boycotten.

    “De kat is heel agressief hoor”: goh, hoe zou dát nou komen. Ik heb werkelijk géén idee. :-S Dat soort mensen verdient een rotschop. Een hele harde.

    • Ja ik werd er ook echt trillend-boos van. Ik vind die restaurant-katten altijd al licht zielig. Ze worden steeds maar aangehaald, allerlei onaangepaste kinderen proberen te staarttrekken en meppen en het personeel is vaak geen haar beter. Om dat beest dat zo achterlijk aan een velletje op te tillen en mee te sleuren is echt fucking idiotic. Ga morgen eens even kijken hoe het zit met die toko en waar ik een klacht in kan dienen.

  • Dit is voor het állereerst dat ik dit hoor.
    Vraag ik me toch af, waarom dierenartsen en mensen van de Dierenambulance dit nog altijd doen. Toch waarschijnlijk, omdat katten zich zo’n beetje 360 graden kunnen draaien, en dan joú grijpen.
    Ik ben er natuurlijk niet bij geweest, en aan je verhaal te horen gingen ze niet zachtzinnig met het beestje om.

    • Je kan ze wel bij hun nekvel grijpen, maar niet voleldig optillen. Wil je dat toch doen, dan moet je ze ondersteunen bij hun poten oid. Ze zijn daar gewoon te zwaar voor. Vanaf ong. 1 kilo moet je dat al niet meer doen. En nee, ze waren niet erg aangenaam ermee. Je had dat beest moeten zien. Het was echt niet oké!

  • Een grote kat moet je inderdaad niet alleen in zijn nekvel oppakken. Je moet hem ook ondersteunen met je andere hand. De greep in zijn nekvel verlamt hem in zijn bewegingen. Maar als een kat echt ondraaglijke pijn wordt aan gedaan dan kun je rekenen op een flinke uithaal. Ook al is ie nog zo lief. Katten zijn geen watjes. Ook al behandel je ze slecht, ze doen het ermee, zolang je ze maar op zijn minst te eten geeft. Dezelfde kat zal in zijn behoefte naar affectie (en eten) 10 minuten later dezelfde ober weer kopjes geven, omdat ie weet dat hem dat één van beide oplevert. Het zijn overlevers pur sang. Jullie medeleven hebben ze niet nodig. Wel een omgeving die ze in kattentermen genoeg liefde biedt. Anders zoeken ze hun heil wel elders.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Dagje efteling

Vandaag had ik het spontane plan opgevat om de Efteling te bezoeken. Dat soort plannen heb ik wel vaker op zaterdagen dat ik per abuis vroeg wakker word en toevallig…

Fietsen-horror

Fietsen verleer je nooit. Nooit! Ik kan het weten. Ik heb namelijk jaren niet gefietst. En als ik zeg jaren, bedoel ik decennia. En ja...ik kan het nog steeds. Wat je wel verleert is alles wat bij het fietsen hoort. En zo voelde ik me vandaag, met mijn nieuwe fiets, net een asielzoeker die zijn eerste dag in ons koude kikkerlandje doorbrengt. Mijn eerste fietstocht stelde weinig voor. Van mijn huis naar kantoor is welgeteld vijf minuten trappen. Vijf minuten van doodsangst, bijna-dood-ervaringen en een korte blik op de witte tunnel, met een stem die riep "Don't go into the light". Een rood stoplicht waar niemand voor stopte. Auto's die het specifiek op mij gemunt hadden en voetgangers die niets liever wilden dan door mij aangereden worden.
back to top
×