Peter R. is vies

>Deze bijdrage is van Jan Kok en Xaviera Ringeling (ik dus he).

Gisteren zat ik de hedendaagse variant van Peppie & Kokkie (Pauw & Witteman) te kijken. Daar aanwezig waren Peter R(aaskal?) de Vries en Joran van der Sloot en zijn ouders. Onderwerp was natuurlijk de onfortuinlijke verdwijning van meisje Holloway. Twee jaar na dato is het nog steeds niemand gelukt om Natalee ergens vandaan te toveren. Twee jaar van verwoede pogingen van de familie Holloway (niet geheel onterecht natuurlijk), waarbij deze familie Aruba, maar ook Nederland schoffeerde en de ene na de andere verdachte schuldig verklaarde. Twee jaar waarin de Amerikaanse media zich als parasieten op het eiland Aruba stortten en deden alsof Natalee de enige desparecido was. Jaren waarin Dr. Phil opriep tot een boycot van Aruba. Nederland F16’s stuurde om het kind te zoeken. En Joran van der Sloot verdachte was, dan weer verdachte af was, verdachte was en nu uiteindelijk verdachte af is.

Van de ouders van Natalee mag je ongenuanceerd gedrag verwachten. Het gaat immers om hun kind. Wie zet niet álles op álles om een kind te redden of minstens de schuldige aan te wijzen. Hoewel Beth Twitty (ma Holloway) – zo blijkt uit verhalen van ooggetuigen – een curieuze rol speelt in dit hele verhaal, kun je het haar nog niet eens aanrekenen.

Peter R de Vries daarentegen, speelt geen enkele relevante rol in het geval Holloway. Hij heeft geen bewijs voor schuld van wie dan ook, hij weet niet waar Natalee is en áls hij al wat doet in het onderzoek, dan is dat toch vooral stemmingmakerij tot feitenmakerij bombarderen.

Daar waar Joran en zijn ouders bij Pauw en Witteman uitermate genuanceerd en beleefd bleven trok Peter R(otzak?) de Vries consequent fel van leer, in een poging Joran, bij het uitblijven van een gerechtelijke straf, dan toch tenminste aan de publieke schandpaal te nagelen.

Onze zelf uitgeroepen bestrijder van onrecht, verdediger van onterecht gevangen gezette, en luis in de pels van politie en justitie, liet duidelijk blijken dat alleen maar luizig erbij hangen en parasiteren onvoldoende is om ook inderdaad enige kennis op te doen van politiewerk enerzijds, maar toch vooral van ons rechtssysteem anderzijds.

Want hoewel justitie na meer dan 2 jaar onderzoek (!!) vaststelt dat er onvoldoende bewijs is om Joran van der Sloot aan te merken als verdachte (een persoon uit wiens feiten en omstandigheden het vermoeden van schuld aan enig strafbaar feit voortvloeit) en wij in Nederland (net als de rest van de beschaafde wereld) er van uit gaan dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is, kon Peter R(anddebiel) de Vries het niet over zijn lippen verkrijgen dat Joran zelfs maar ‘misschien’ onschuldig zou kunnen zijn.

Sterker nog meneer de Vries (waarom toch altijd die letter erbij?) probeert de gehele uitzending met – zoals ze dat bij CSI noemen – circumstantial evidence, Joran naar het altaar te leiden om hem aldaar ritueel te slachten. Daarbij roept de Vries continue: “ik weet waar ik het over heb.” Met een blik die de kijker vertelt dat hij álle bewijzen heeft waarmee hij Joran tot de doodstraf kan veroordelen. Een blik ook die vertelt dat hij die het liefst zelf uit zou voeren. Als kijker denk ík dan: “Kom maar op met die bewijzen. Dat wil ik zien.” Het feit dat Joran intussen weer verdachte af is doet toch sterk vermoeden dat ook Peter R. alleen eindeloos uit z’n nek lult. Zoals we ook gewend zijn van de Dr. Phil’s van de wereld. En andere mensen die verliefd zijn geworden op hun eigen spiegelbeeld.

Hieruit blijkt Peter R(adicaal) de Vries’ nare inborst. Want hij weet donders goed dat Joran voor de wet net zo onschuldig is als hijzelf. Joran is per definitie onschuldig, want nog niet veroordeeld. Het feit dat Petertje zijn eigen mening kennelijk bijzonder genoeg vindt om te proberen Joran doorlopend aan de publieke schandpaal te nagelen, zegt meer over zijn persoonlijkheid, dan over de kracht van het achterliggende bewijsmateriaal. Dergelijk gedrag zien we over het algemeen alleen bij demagogen zoals Rita Verdonk en Geert Wilders. Het verbaast me dan ook niks dat Petertje politieke ambities heeft, maar ik hoop dat het bij twee hofnarren op het Binnenhof blijft. Laat deze maar op de televisie, dan heet hij tenminste geen formele macht.

Of Joran schuldig is? Ik weet het niet. Maar Peter R. ook niet – en jij ook niet. Maar stel je eens voor dat hij het niet is: dan is wat er nu al enige tijd bezig is en ook weer in de uitzending van P&W wel erg bar en boos. Zou het daarom zijn dat we een “onschuldig-tot-het-tegendeel-bewezen-is-systeem” hebben? Zodat we niet op eigen houtje en gebaseerd op het gevoel dat we bij iemand hebben, de persoon in kwestie veroordelen. Zou best eens kunnen niet waar?

Maar goed, het blijft vooral triest om te zien hoe half de natie one-linerige, eigen geilende, volksverlakkende, haatzaaiende, levensverwoestende, niks oplossende, egotrippers als Peter R. de Vries, Rita Verdonk en Geert Wilders nabouwen, gewoon omdat ze te besodemieterd (jaren 50-woord) zijn om zelf fatsoenlijk na te denken en wat te doen. These are sad times, indeed.

Stem of voeg toe aanUitleg over het gebruik van deze icons :  Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Digg Stumble it! Voeg dit artikel toe aan Del.icio.us Voeg toe aan je Google bladwijzers Abonneer je op de RSS-feed van deze site Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...


447 views

78 Responses to “Peter R. is vies”

  1. 1 Laurent

    Het punt met die Joran is dat weliswaar niet bewezen is dat-ie het gedaan heeft, maar dat al zijn tegenstrijdige verklaringen er wel op lijken te duiden dat-ie iets verbergt. Wellicht iets anders, maar iets klopt er niet denk ik.

  2. 2 Xaviera

    Waarom denk je dat?

  3. 3 myriam

    Ik woon op Aruba. Was er ook toen het allemaal gebeurde.De moeder was in minder dan 24 uur op Aruba en loog continue over haar aankomsttijd. Ze had de FBI (?) bij zich en had poster waarop gekidnapped stond. Waarrom?? Daar begon het mee. Ook de familie Twitty/Holloway loog keer op keer. In tegenstelling tot Joran werd dit ze niet aangerekend. En waarom zouden ze niet ook iets te verbergen hebben??? Aruba heeft onder elke steen en zandkorrel gezocht naar de verloren gewaande dochter. Zonder resultaat. F16’s hebben hierover gevlogen en de zee werd tot op de diepste bodem uitgekamd. Ondertussen kwamen er steeds meer tegenstrijdigheden boven tafel. Ma Twitty loog over de aankomsttijd. We hebben de bewijzen hiervan. Ten tweede was het ex vriendje van Natalee op het eiland ten tijde van de verdwijning. Nooit is hij aan de tand gevoeld. Haar medestudenten zijn nooit verhoord en kregen een zwijgorder van de moeder. De FBI vond het best en schoffeerde onze politie toen die naar de USA ging op verhaal te halen. De meisjes mochten niet geinterviewd worden. Ondertussen kwamen er een paar in de Nancy DisGrace Show en daar hebben een enkeling hu mond voorbijgepraat en verteld dat ze al heel vroeg wisten dat Natalee niet mee zou gaan met de rest. Aan de politie werd o.a. verteld dat ze pas om 11 uur s’ morgens er achter kwamen dat Natalee er niet was. Haar kamersleutel werd in de hele vroege ochtenduren gebruikt. Door wie?????? Er werd mannelijke DNA gevonden op haar tandenborstel. Het was niet van Joran of de andere twee verdachten. Dit gegeven bleef liggen. Niemand heeft hier naar gekeken, want Joran en de twee anderen moesten hangen. Allerlei mensen werden omgekocht hier. Zo heeft de toenmalige directeur van de gevangenis tegen alle regels in een Amerikaanse journalist toegang tot de gevangenis verschaft en zij heeft Joran daar in zijn onderbroek mogen filmen en de film ging de wereld rond. De directeur kreeg een korte schorsing. De laatste keer dat Joran en de anderen opgepakt werden, mocht Joran voor meer dan een week het daglicht niet zien. Hij werd in een donkere isoleercel gestopt. Dit terwijl er geen enkele bewijs is dat er een moord is gepleegd. Ik kan hier zo uren doorgaan, van alle dingen die er gebeurd zijn. Als deze jongen schuldig was hadden ze hem echt wel gepakt. De methodes om hem te laten praten liegen er niet om. Een glas wijn in het gezicht van de kwal de Vries is niets vergeleken met wat Joran, zijn familie en Aruba hebben moeten doorsaan aan de handen van onderkruipsels als de Vries. Overigens zat de familie Twitty in een of andere louche corruptieschandaal met de bank Amsouth (op internet op te zoeken) ten tijde van de verdwijning en verklaarde de moeder van Natalee in het programma van dr.Phil (andere kwal) dat haar dochter haar gebeld heeft. Dit maanden nadat ze verdwenen was en verklaarde dr.Phil dat ze als sexslavin aan o.a. Mexico verkocht zou zijn. Er werd een heel programma hiernaan gewijsd en met liet beelden zien. Ze hebben miljoenen dollars aan donaties gekregen en hebben nooit verteld waar het geld aan opgegaan is. Hier werd alles voor ze betaald. Alle zoekacties. Ik weet hier zoveel over en kan een boek schrijven over dit drama. Volgens mij leeft Natalee ergens op de wereld, weet de moeder hiervan af en lachen ze ons allemaal uit.

  4. 4 myriam

    Ik bedoel, de moeder was in minder dan 12 uur op Aruba. Hoe rijmt zich dit???

  5. 5 Laurent

    @Xaviera: Joran heeft dingen vertelt die niet met elkaar te rijmen zijn (ik weet de details niet meer). Het kan goed zijn dat-ie onschuldig is, maar tevens iets anders te verbergen heeft, dat is alles wat ik zeg.
    @Myriam: als alles wat jij vertelt waar is, klopt ook aan de kant van de familie Holloway iets niiet, nee. Zou best kunnen hoor, dat er meerdere partijen dingen stil willen houden.

  6. 6 Xaviera

    @Laurent: Je moet niet vergeten dat Aruba een kleine gemeenschap is. Mijn tante (myriam) woont daar en heeft deze hele aangelegenheid van redelijk dichtbij meegemaakt.

    Verder gaat het even niet om de schuld of onschuld van Joran, maar om het walgelijke gedrag van Peter R. de Vries.

  7. 7 Laurent

    Ok, dat is interessant om te weten…

  8. 8 Flipse

    @Laurent: in de geschiedenis zijn veel voorbeelden van (naar later bleek) onschuldige verdachten die door stress of intimidatie tegenstrijdige verklaringen aflegden. Hoe helder zal een 17 jarige knul die in zo’n circus belandt kunnen denken?

  9. 9 Arucamba

    Ik mis Arubastation!

  10. 10 Laurent

    @Flipse: dat is ook weer waar.

  11. 11 Robert_K

    Probleem is dat Van der Sloot bij veel mensen dezelfde onaangename gevoelens oproept als De Vries bij jou.

    Het is maar met welke ogen je kijkt. Jij noemt het optreden van het gezin Van der Sloot bij P&W “genuanceerd”.
    Bert van der Veer - de regisseur van P&W - citeert op zijn website weblogger Jarco Kriek: “… wat mij betreft heeft van der Veer in beeld gebracht wat een jarenlang durend en tien miljoen dollar kostend politieonderzoek op het zonovergoten eiland op de Nederlandse Antillen niet aan het licht heeft weten te brengen. Joran van der Sloot is door zijn eigen houding, gelaatuitdrukking, oogopslagen maar vooral zijn ronduit uitgemeten triomfantelijkheid voor mij persoonlijk door de mand gevallen. Wat als een eerlijk en open gesprek leek te beginnen werd na verloop van tijd een slecht ingestudeerd toneelstukje dat misschien nog wel op het 25 jarig huwelijk van de familie van der Sloot succes zou kunnen hebben. Maar wat op televisie met de minuut meer ging opvallen.”

    Toch hebben jullie allebei dezelfde uitzending gezien.

    Natuurlijk zijn onaangename gevoelens geen basis voor beschuldiging of veroordeling. Maar het voordeel van de twijfel zal Van der Sloot van veel mensen nooit krijgen.

  12. 12 myriam

    Robert K. Jij zegt dat de houding van Joran niet de beste is. Maar gaan we nu mensen inzake moord op hun houding afrekenen??? Gisteren was hier op hier op Aruba een inbelprogramma op de radio waar mensen op dit incident reageeerden en de meesten vonden dat die de Vries zo irritant bezig was dat het heel goed was dat hij wijn over zich heen kreeg. Hij had een klap voor zijn kop moeten krijgen, vond men. De mensen in Nederland hebben er geen weet van - ook die der Veer niet - in wat voor een hel de familie van der Sloot, de gebroeders Kalpoe en heel Aruba gegaan is. Ik heb indertijd een mail gestuurd naar NOVA om de zaak van de andere kant te mogen komen belichten en er is nooit op mijn mail gereageerd. Men is ook alleen maar op sensatie belust aldaar. Barbertje moet hangen, zeker als zijn gelaatsuitdrukking anderen niet aanstaat. Mama Twitty/Holloway heeft van het geld dat is opgehaald plastische chirurgie ondergaan. Ze ziet er compleet anders uit en is nog immer een sluwe vrouw. Haar houding, gelaatsuitdrukking, oogopslag, manier van praten e.d. staan velen zeker niet aan. Wordt ze hier op door de Vries c.s. als crimineel aangemerkt? Natuurlijk niet. Kan het zijn dat de Vries net als zovelen ook geld heeft gekregen van deze familie om zo te praten en te reageren??? Vergeet niet dat hij niet op Aruba was ten tijde van de verdwijning en daarna (pas veeeeel later) kwan aankakken om met de beschuldigende vinger rond te lopen. We hebben mensen als de Vries hier niet nodig. Laat ze lekker daar bliven, samen met de andere randdebiel Hero Brinkman, die ons even komt vertellen hoe het hier aan toe moet gaan. Was trouwens ook in het programma van P&W. Schandalig hoe die man onzin zat uit te kramen zonder enige vorm van historische besef. Het is dieptriest!!

  13. 13 myriam

    Even voor de goed orde. Aruba is GEEN deel van de Nederlandse Antillen. Al vanaf 1986 NIET. Dat een man als van der Veer dit niet weet is meer dan erg. Zeker als hij bij de televisie werkt. Nederland is toch ook geen deel van Belgie of van Duitsland. Aruba heeft een Aparte Status binnen het Koninkrijk en is een gelijke partner binnen dit Koninkrijk. Dat schijnen velen te vergeten en daar komen allerlei misstanden weer door. Onthoudt dit nu maar een keer aub!

  14. 14 Robert_K

    @myriam: het citaat is niet van mij, ik wilde alleen aangeven dat kijkers naar P&W er blijkbaar een heel verschillend gevoel aan hebben overgehouden (by the way, het is dus ook de geciteerde weblogger Kriek die Aruba een deel van de Antillen noemt, niet Van der Veer).

    In het algemeen: ja, we moeten hier in Nederland afgaan op berichtgeving in deze zaak die best gekleurd zou kunnen zijn. Maar toch. Slechts één voorbeeld: het feit dat een hoge functionaris van justitie en - hé, wat toevallig - ook vriendje van vader Van der Sloot de Arubaanse politie verbood huiszoeking te doen in het tuinhuisje van de familie. Juist de plek waar Joran woonde en vaak meisjes mee naar toenam. Het is toch niet gek dat afgaande op dat soort berichten mensen in Nederland niet zoveel vertrouwen hebben in hoe het onderzoek is verlopen? Iets wat allemaal niet in het voordeel van Van der Sloot werkt.

  15. 15 myriam

    Deze functionaris is inderdaad een vriend van de familie. Ten tijde van de verdwijning had hij vakantie!!!! Hij werkte niet en wist dus niet dat de politie in aantocht was, zoals gesuggereerd werd door de Vries. Als goede vriend - dan doen vrienden namelijk - is hij naar het huis van Van der Sloot gegaan om de familie te steunen in deze voor hun moeilijke dagen. Hij deed de deur open voor de politie en liet ze binnen. Als de politie een verzoek tot huiszoeking bij zich had, kon niemand het haar hebben verboden het appartement van Joran te betreden. De politie kwam daar toen ook niet voor. Het appartment van Joran is overigens door de politie compleet ondersteboven gehaald alsook de autos van de familie van der Sloot en van de gebroeders Kalpoe. De auto’s zagen er niet uit na inspectie door de politie. Men heeft zelfs in de beerput gekeken van het huis van vd Sloot. Er is niet een haartje gevonden van Natalee, ook in het appartement van Joran niet. Dus, alweer geen conclusies trekken zonder de feiten te kennen. De Vries zegt maar wat en men gelooft het zondermeer. Die man weet echt weinig van de zaak af. Elke gemiddelde Arubaan weet meer dan hij over deze kwestie. We worden ook ziek van dit allemaal, omat wij die het first hand weten niet gehoord worden. We hebben geprotesteerd en van alles gedaan, maar de familie Twitty/Holloway en de rest van de wereld hebben ons in de ban gedaan en nog immer hebben we er last van.

  16. 16 myriam

    Ik weet niet of het een hoax is, maar er is net op de radio hier gemeld dat in Amerika een radiobericht uit is gegaan dat Natalee Holloway in leven is en zwanger en dat ze bij haar moeder thuis in Alabama is. Ik hou jullie op de hoogte. Op internet is nog niets hierover te vinden.

  17. 17 Xaviera

    al wat gehoord?

  18. 18 Laurent

    Het klinkt me iets te fantastisch in de oren. Maar van de andere kant: ik heb het idee dat beide families, Holloway en Van der Sloot, iets willen verbergen.

  19. 19 myriam

    Ik heb niets meer gehoord, alhoewel men in rep en roer is hier. Er wordt heen en weer gebeld, maar ik denk dat de vader de wens is van de gedachte. Het was wel “breaking news” hier, maar daar bleef het voorlopig bij. Iets anders. Vandaag hebben twee mediums (uit Amerika) een persconferentie gehouden en beiden hebben weer verklaard dat Natalee dood is door een drugsoverdosis en dat ze begraven is op Jara (een plaats bij Savaneta). Ook schijnen ze verteld te hebben dat Joran en de gebroeders Kalpoe hier niets mee te maken hebben gehad. Vanavond zie ik het wel allemaal op het nieuws. Het leeft weer helmaal op. Vervelend.

  20. 20 Robert_K

    Zojuist was moeder Holloway te gast bij Oprah. Ze reageerde ook op het rodewijnincident. Haar te verwachten reactie: duidelijk dat Joran iemand is die zichzelf niet in de hand kan houden.

  21. 21 myriam

    sorry, de wens de vader is van de gedachte. De mediums komen vanavond op tv.

  22. 22 myriam

    Ik weet niet zeker of de twee mensen die op televisie kwamen echt mediums zijn. Ze lijken me eerder onderzoekers met speciale gaves. Het zijn een man en een vrouw en allebei hebben ze een Indiaanse achtergrond. In ieder geval zijn ze indertijd door Beth Twitty (moeder Natalee) hier naar toe gehaald om te helpen bij het onderzoek. Vrij snel hebben ze veel informatie vergaard. B.v. wat ik zelf al schreef dat de moeder loog over haar aankomsttijd op Aruba. Ze kwam namelijk ruim vijf uur eerder dan ze zei. Dit is niet alleen vreemd, maar ook bijna niet mogelijk als ze - zoals ze verklaarde - het nieuws van de verdwijning pas in de middaguren hoorde. Vergeet niet dat ze met een prive-vliegtuig kwam en die is echt niet zomaar voor handen. Ze konden op t.v. de immigratieformulieren laten zien waarop de aankomsttijd vermeld stond (17.15 en niet 23.30) en dat Beth Twiity invulde dat het doel van haar verblijf op Aruba “vacation” is. Verder hebben deze mensen een tape waarop een vriendin van Beth Twitty vertelt dat Natalee door haar stiefvader (Jug) meerdere keren verkracht is. Ze noemden naam en toenaam van degene die ze dit verteld heeft. Ook hebben ze Beth op tape waarop zij zegt dat het haar allemaal niets kan schelen wie het laatst met haar dochter was, maar dat ze het lijk van de dochter wil. Ze hebben meerdere foto’s van een dronken/aangeschoten Beth Twitty die in het casino plezier maakte en geen moment verdrietig was. Ze raakten gebrouilleerd met Beth en Jug Twitty toen die erachter kwamen dat ze met familie van der Sloot hebben gepraat. Volgens deze twee hebben ze veel meer informatie, maar zullen deze info aan het Openbaar Ministerie vertellen. Ze kwamen erg betrouwbaar over, zeker omdat ze naast de tape en formulier ook een poster lieten zien die Beth bij zich had waarop ze haar dochter met haar troetelnaam aanspreekt en smeekt om de problemen die ze hebben te bespreken en op te lossen. Hoe kan ze in hemelsnaam zo’n poster hebben laten printen, terwijl ze een paar uur later hier landde. Heel vreemd. Verder vertelden deze mensen dat Natalee aan een overdosis zou zijn overleden. Hoe ze dit weten, vertelden ze niet. Ze zullen in Amerika met hun informatie en de bewijzen die ze hebben naar de verschilende praatprogrammas gaan en tijdschrijften om dit aan de grote klok te hangen. Morgen horen we meer. Aruba is weer compleet in de ban van Natalee Holloway. Helaas.

  23. 23 myriam

    correctie: 19.15 ipv 23.30.
    Dit bewijst eigenlijk dat familie Twitty/Holloway al veel eerder wist dat Natalee niet meer terug zou komen. Er bleken grote ruzies in de familie te zijn geweest en ze zou (volgens de twee op tv) hebben gezegd dat ze niet terug zou komen. Ook de poster wijst hierop. Het vliegtuig stond eigenlijk al klaar om te vertrekken op de laatste dag van haar verblijf hier. Wat een intriges allemaal.

  24. 24 MAD

    Nou laat ik er dan ook eens iets over zeggen. Inderdaad De Vries was jakkie. De pech die Joran heeft is dat hij bij veel mensen irritant overkomt en daarom als snel tot schuldig wordt gebombardeerd.

  25. 25 tj

    Tijdlijn Beth klopt niet
    23 Jan, 2008, 18:54 (GMT -04:00)

    Email dit artikel
    Print dit artikel

    WILLEMSTAD/ORANJESTAD — Moeder Beth van Natalee Holloway heeft onjuiste informatie verstrekt over het tijdstip waarop zij met een private jet op 30 mei 2005 landde op Aruba. Dit was niet ‘rond elf uur ‘s avonds’, zoals ze tot nu toe verklaarde – ook in haar eind vorig jaar verschenen boek – maar een paar uur eerder, namelijk al om kwart voor acht. Dit zegt Alberto G. voor camera van de Curaçaose tv-producent Renée Gielen, die bezig is met een documentaire over de verdwijning van het Amerikaanse tienermeisje en G. hierover vanmorgen interviewde.

    Alberto G. (de Amigoe weet zijn naam, maar hij wil deze uit zelfbescherming niet openbaar maken) werkte in die tijd op het deel van de Reina Beatrix luchthaven waar privévliegtuigen parkeren. Hij was de eerste die Beth Twitty (toen nog getrouwd met Natalee’s stiefvader Jug Twitty) onderaan de vliegtuigtrap ontmoette, nadat hij het toestel had binnengeloodst. Vervolgens trad hij een tijdlang op als gids van de familie.

    Op camera zegt hij nu zijn eerdere verklaring tegenover de politie in te trekken en een nieuwe te zullen afleggen. G. heeft zich vergist, stelt hij. De uitspraken vorige week van de Amerikanen Dan Young en Kelly Castillo, die zichzelf uitgeven voor ‘onderzoekers’ deden hem besluiten nog eens het een en ander te checken. Het blijkt dat hijzelf later die avond had uitgeklokt, namelijk iets na tien uur. G. vermoedt dat dit de reden moet zijn geweest dat hij ernaast zat wat betreft de tijd. Hij bevestigt de authenticiteit van de computeruitdraai die Young en Castillo lieten zien, waarop blijkt dat Beth al om kwart voor acht arriveerde.

    Het motief van Natalee’s moeder om te liegen over haar aankomsttijd is niet helder. Ook niet bekend is of de politie er zelf eerder achterkwam dat het opgegeven tijdstip niet klopt. Oud-commissaris Gerald Dompig verklaarde eerder tegenover deze krant dat de politie indertijd de tijdlijn wel degelijk heeft onderzocht – vluchtgegevens plus luchtbewegingen – waarbij ook informatie van de luchtverkeersleiding op Curaçao is verkregen.

    Het zegt volgens de documentairemaker wel iets over de deugdelijkheid van de beweringen van Beth. Gielen: “Ze moet meer geweten hebben.”

    Dit zou ook blijken uit een andere verklaring van Alberto G., die herhaalt wat Young en Castillo zeiden, namelijk dat Beth in eerste instantie posters bij zich had waarop stond: ‘Please call me, hootie. I miss you and love you. Mom is here on Aruba and I really want to talk to you. Please call me on my local cell.’ De poster is ondertekend met ‘Big hootie’. Volgens Gielen werpt dit een ander licht op de zaak. “Beths tijdlijn klopt niet en ze wist meer.”

  26. 26 Verbal Jam

    Het ergert mij ook al tijden dat sommige televisieprogramma’s (zoals dat van Peter R., maar ook Opgelicht) zich de rol van rechter aanmeten en met de cameraploeg persoonlijk verhaal gaan halen bij verdachten.
    Hoe schuldig een verdachte uiteindelijk ook mag blijken te zijn, het is niet de taak van de media om iemand publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.

    En wanneer ik zo de informatie van Myriam lees, is er ontzettend veel dat in Nederland helemaal niet doorkomt. Genoeg ander materiaal dus voorhanden voor Nederlandse tv-zenders om eens lekker mee aan de slag te gaan, in plaats van met het zoveelste vage praatje met deskundoloog Peter R.

  27. 27 Kippie

    Als het “walgelijke gedrag” van Peter R. de Vries tot een daadwerkelijke oplossing komt, hoe sta je er dan tegenover?

  28. 28 Xaviera

    ja dan sta ik er Exact tegenover zoals Jij zegt uiteraard, wat dacht jij dan?

  29. 29 Johan

    Peter komt zondag met z’n bewijs, wat heb je daarop te vertellen???

  30. 30 Xaviera

    oh neeeee dan moet ik alles terugnemen….wat nu?

    geintje

    peter r is een sneue vent…met of zobder joran en natalee. Verder blijft mijn stuk gewoon staan. Want zelfs àls peterr. bewijs heeft, is joran onschuldig tot het tegendeel voir de rechter is bewezen. Gelukkig geen willekeur in ons rechtssysteem.

  31. 31 myriam

    Op 23 januari j.l (een week geleden) heeft Peter R. de Vries “bewijsmateriaal” geleverd aan het OM hier. Nog steeds geen enkele aanhouding. De advocaten van de “verdachten” weten van niets. Wij hier op Aruba staan bijzonder sceptisch tegenover deze laatste onthullingen en hebben verder hele andere dingen aan ons hoofd. A.s. zondag viert heel Aruba Carnaval, dus zal er weinig aandacht voor het programma van de Vries zijn. Als er schuldigen zijn, zullen ze natuurlijk berecht moeten worden, maar zolang er geen concreet bewijs is, blijft het gissen.

  32. 32 Laurent

    Het zou toch wel heel dom zijn om te gaan roepen dat je de zaak opgelost hebt als je niets hebt. Ik ben benieuwd.

  33. 33 Xaviera

    sorry voor de typefouten :) Via de telefoon is het moeilijk typen.

    Maarrrrr

    innocent until proven guilty….en niet door peter EGOTRIP de Vries.

  34. 34 myriam

    Waar is het lijk begraven? De Vries zei op de televisie dat hij nu weet hoe Natalee dood is gegaan en waar ze begraven ligt. Maar hier op Aruba wordt thans nergens gegraven. Verder hebben F16’s hierover gevlogen als gekken en hebben niets gevonden. En …waarom komt deze meneer nu pas met deze informatie? Vreemd. Zeer vreemd. Enfin, afwachten dan maar.

  35. 35 peter

    Hoi allemaal,

    interessant allemaal wat jullie schrijven, volg zelf de hele verdwijning ook al
    geruime tijd en het fassineert me. Wat jullie allemaal opperen zijn dingen
    die hier in Nederland nooit besproken worden. Heb geprobeerd het intervieuw
    met de klasgenoten terug te vinden van een amerikaanse TV show, maar heb die niet kunnen vinden. Heb het boek van Joran gelezen en ik had mijn
    twijfels, wel of niet gedaan. Hij heeft veel gedaan wat tegen hem spreekt. Dat vertaald Peter r de Vries als: Als je weet dat iemand iets nooit zou kunnen navertellen, kun je elke leugen daarover zeggen. Het is nu 19.00 uur in Nederland (geloof dat dit een Arubaanse weblog is) en we wachten in grote spanning af! Heel interessant wat Myriam allemaal schrijft, lijkt op
    inside information, maar ze zat (zit) op het eiland en heeft alles van nabij
    meegemaakt. Als je reacties in de krant leest, bijvoorbeeld bij de Telegraaf,
    zijn de reacties uit Aruba de meest interessante, die reacties werpen altijd een ander licht op de zaak!

    Je staat bij mijn favorieten en zal hem goed in de gaten houden!

    Groeten Peter uit Hoorn, Holland

  36. 36 peter

    Hoi,

    De uitzending van Peter R de Vries net gezien…..Kan niet
    anders zeggen dan dat JvdS vel meer weet, zoniet een
    complete bekentenis heeft gedaan. Alle andere quotes
    hier op deze site ten spijt. Ook al blijven er vragen over
    bijvoorbeeld de aankomsttijd van Beth op het vliegveld.

    Peter

  37. 37 Xaviera

    Dat Joran niet goed wijs is staat vast, doet niks af aan wat in dit artkel staat.

  38. 38 KC

    Ik denk dat Joran enkele zaken heeft verdraaid. Daury moet zijn Lorenzo (van Rijn), een halfbroer van Joran. Vader Paul had een affaire met de moeder van Lorenzo, een meer dan bekende drugsdealer op Aruba… en die woont toevallig alleen, heeft een bootje en woont in de buurt van het beruchte strandje…

  39. 39 myriam

    Kijk, dit verhaal is natuurlijk een bull shit verhaal. Joran is een jongen die compleet in de war is en daar is op een verwerpelijke manier door zowel de Vries als die Patrick misbruik van gemaakt. Ondertussen heeft Daury zich al gemeld met het bericht dat hij ten tijde van de verdwijning niet op Aruba was. Alle andere boten zijn onderzocht en niets (geen haar, geen DNA e.d.) gevonden en ook hebben we de kustwacht die dan zeker iets had gezien als een boot meer dan twee mijl uit de kust is gevaren. Binnen 2 mijl komt een lijk ALTIJD terug. Dat is door de stroming in de zee hier. Ik denk wel dat Joran door alles wat hij heeft meegemaakt op 17-jarige leeftijd een enorme knauw heeft gekregen en nu een zeer verwarde jongen is. Het verhaal is fake, maar wel erg zielig. Verder zijn de telefoons bij de pools in Aruba niet geschikt voor lokaal gebruik. Vreemd, waarom deze jongen zich zelf en heel Aruba elke keer opnieuw blootstelt aan negatieve publiciteit.

  40. 40 Xaviera

    Is dat zo? Kun je niet lokaal bellen met die telefoons?

  41. 41 myriam

    Het verhaal dat van Rijn een halfbroer zou zijn van Joran is twee jaar geleden ook al verteld. Het is compleet ontkracht. Niet waar dus. Of hij een drugsdealer is weet ik dus niet, want ik ken hem verder niet. Wel dat de roddel indertijd van halfbroer e.d. niet klopt. Het is door de politie nagetrokken. Dus, geen onzin schrijven en bij de feiten blijven.

  42. 42 myriam

    Ja, met de telefoons bij de hotels buiten kan niet lokaal gebeld worden. Dat is ook al net bevestigd op de radio hier. Dit zodat niet iedereen er zomaar kan bellen. Het is voor de toeristen. Joran is natuurijk wel een pathologische leugenaar. Erg voor zijn ouders natuurlijk. Overigens is het zo dat wanneer je een lijk laat verdwijnen (die niet door jou koud is gemaakt) er maar een korte straf voor is, iets van zes maanden. De vader van Joran die advocaat is - toen was hij rechter in opleiding - weet dit ook. Waarom heeft hij zijn zoon dan niet aangeraden om het “dump-verhaal” maar direct op te biechten en zijn straf maar uit te zitten. Dat is ook iets om bij stil te staan. Ik begin de bekentenis van Joran steeds meer een lulverhaal te vinden. Desalniettemin is het erg negatief voor Aruba en ons toerisme weer.

  43. 43 peter

    Er kan bij de Hotels niet lokaal gebeld worden. Kan er wel naar mobiel nummer gebeld worden? Dat is niet Lokaal. Het is zomaar een gedachte.

  44. 44 myriam

    Het verhaal van de telefoon zal ik vandaag proberen uit te zoeken. Of er inderdaad een betaaltelefoon daar is en of die er drie jaar geleden ook hing. Bij de pool bij Mariott kan niet lokaal gebeld worden.

  45. 45 myriam

    De betaaltelefoon was er drie jaar geleden ook al. Maar…niemand kan nu bij de telefoon in de buurt komen, want er staan overal security guards daar. Mensen die daar op het strand werken zeiden dus dat deze telefoon (dicht bij de pool op het strand) er allang staat, maar dat er idd niet lokaal mee kan worden gebeld. Wel met een creditcard. Dat valt dus makkelijk te traceren. Verder zei Mos net in een persconferentie dat de verdwijning niet voor de Fishermens’ Hut gebeurde, maar een honderd meter verderop. Niemand vroeg welke kant van The Marrriott, want niet alleen blijft het gegeven van de zeestroming staan, maar aan een kant van The Marriott is het zo ondiep, dat er geen enkele boot binnen kan komen. Tot ver in zee niet. Dus, wacht ik weer af tot iemand mij kan vertellen waar het een en ander zich afspeelde. Niemand heeft het verder over de Kalpoes. Die zijn vergeten, zowel door Mos als de pers. Deze jongens zijn door een hel gegaan en als het OM het verhaal van Joran nu wel wil geloven was dit het moment geweest om publiekelijk een groot excuus aan deze jongens te bieden. Laf dat Mos het niet deed.

  46. 46 peter

    Hoe Joran sprak over de Kalpoes…..respectloos. Het waren zijn vrienden,
    heeft ze dus gewoon gebruikt en ze zijn ongewild in deze (niet te bedenken)
    thriller terecht gekomen. Ze verdienen zeker excuses, alsof ze die krijgen…
    ben benieuwd. Eigenlijk weten we allemaal al dat ze geen excuses krijgen.
    Wat te denken van zijn ouders, er is al eerder over gesproken. Die mensen zien een zoon waarvan ze (waarschijnlijk) niet wisten dat ie bestond. Ook al
    komt in de uitzending van PrdV naar voren dat Joran al loog over een naar binnen gesmokkelde telefoon. Daar had zijn vader hem al op aan kunnen spreken, in ieder geval al moeten weten dat er leugens in het boek staan!

  47. 47 Xaviera

    In de uitzending werd toch gezegd dat zijn pa hem had geholpen met die foon. Eerlijk gezegd vind ik dat maar minimaal erg. Als hij ervan uitging dat zijn zoon onschuldig was (is?) dan is hij net zo vader als Beth Holloway moeder is…

  48. 48 myriam

    De plaats van de verdwijning zou dus ten noorden van de Marriott hebben plaatsgevonden. Dit is dus onmogelijk!!!! Daar is de zee hartstikke ondiep en er zijn daar ook riffen. Er kan niet eens gewindsurfd worden, laat staan met een boot in zee zijn gegaan. Ik heb net nogmaals bevestigd gekregen dat de telefoon bij de Marriott een zg. bluephone is waarmee alleen naar het buitenland gebeld kan worden met een creditcard. De achternaam van Daury is Rodriguez en hij woont al een lange tijd in Nederland. Hij is een buddy van Joran, maar helaas voor de Vries c.s. was hij ten tijde van de verdwijning in Rotterdam. Patrick van der Eem deed zich voor als een onderwereldfiguur bij Joran en er werd in de auto over en weer opgeschept. In die context moet het biechten ook gezien worden. Ik heb verder gehoord dat hij een drugshandelaar zou zijn (kan het niet bevestigen). Er zullen wel dingen kloppen in het verhaal van Joran, maar de zaak is verre van opgelost.

  49. 49 Arucamba

    Word vervolgd…..

  50. 50 myriam

    Daury is thans op Aruba en heeft vanmiddag een persconferentie gegeven, waarin hij alles ontkent en aangeeft in Nederland te zijn geweest ten tijde van de verdwijning. Verder heb ik van een journaliste vanmiddag vernomen dat Joran op een gegeven moment praat over het lijk naar een pier brengen. Dat kan bijna niet, dat de boot vanaf een pier weggevaren zou zijn, want de eerstvolgende pier in zee bij de Marriott is idd ruim 100 meter verderop. Dan hebben ze (of hij alleen) het lijk moeten dragen/slepen langs de hele hotelstrip tot bij de Holiday Inn waar er een heleboel security loopt, veel toeristenverkeer is en ook waar er camera’s staan. Dan kan dus niet. Vier concrete dingen kloppen in het verhaal niet:

    1. De plaats 2. de telefoon 3. de vriend genaamd Daury 4. de zeestroming
    Dat zijn toch wel belangrijke elementen in het geheel.

    Peter R. de Vries heeft niets opgelost, hij heeft alleen meer onrust gezaaid.

  51. 51 Awarnach

    Wat ik ook niet helemaal snap… in de uitzending van Peter R de Vries prepareren ze eerst een auto met lichtbruine/beige stoelen. Daarna zijn alle opnames in een auto met zwarte stoelen. Rara hoe kan dat?

  52. 52 Plutp

    @myriam

    Er zijn beelden uitgezonden van z.g bananabootjes die daar wel degelijk kunnen varen. Ook surfen wordt daar gedaan.
    Verder is de naam van die Daury: Daury Francisco volgens de gegevens in Nederland. Deze verblijft inderdaad momenteel op Aruba.

    Wat die telefoon betreft, met dergelijk telefoons kun je 06-nummers bellen. Stel dat iemand een Nederlands 06-nummer heeft en zich op Aruba bevindt dan zou de mogelijkheid bestaan dat er op die manier gebeld is. ik weet het niet hoor, maar jouw berichtgeving is wel erg eenzijdig.

    @Awarnch er zijn twee auto’s ingezet.

    Dat de vries niets heeft opgelost durf ik niet te zeggen, dat moet namelijk nog blijken. In ieder geval heeft de hele wereld nu een beeld van Joran en dat beeld is beslist niet gunstig, integendeel. De manier waarover hij over Natallee praat is alleen al walgelijk.

    1 in die buurt waar Joran vertelde te zijn geweest kan wel gevaren worden

    2 zie mijn opmerking over de telefoon

    3 Daury zou best iemand anders kunnen zijn, iemand die helemaal geen Daury heet.

    4 zie 1

    Zo zou het ook kunnen, het blijft speculeren van alle kanten.

  53. 53 Willem

    @Awarnach
    Wat ik ook niet helemaal snap… in de uitzending van Peter R de Vries prepareren ze eerst een auto met lichtbruine/beige stoelen. Daarna zijn alle opnames in een auto met zwarte stoelen. Rara hoe kan dat

    Ze hadden 2 auto’s

  54. 54 myriam

    De plaats waar Joran en later Mos van het OM het over hadden is ruim 100 meter verderop van de Fishermen’s Hut. Als het ten noorden van de Mariott is kan er NIET gevaren of gewindsurfed worden. Het is te ondiep, modderig en zijn er riffen. Aan de andere kant van de Marriott - richting Holiday Inn - kan wel gevaren worden en zeker ook de bananenbootjes, maar die varen niet ’s nachts. Volgens het OM had Joran het over een pier en om bij de dichtstbijzijnde pier van Hadicurari te komen, waar de boten aanmeren, moet over een vrij lange hotelstrip gelopen worden. Met een lijk!! Het is niet alleen een wandeling van 15 tot 20 minuten, maar daar lopen toeristen, staan er camara’s en zijn er security guards. Zowel voor de Marriott, de Holiday Inn als de Moomba Beach. Dus beide mogelijkheden kunnen niet. Ken jij Aruba, Plutp? Ik woon er mijn hele leven, dus weet waar ik het over heb. De telefoon blijft een heikel punt. Met deze Blue Phone kan alleen dus internationaal gebeld worden. Maar…waarom zou Joran iemand met een 06 nummer bellen. Hij zei toch dat het Daury was die hij belde. Daury zegt niet op Aruba te zijn geweest toen. Hij heet overigens Rodriquez en dus…ik zie je punt niet. Of je gelooft Joran of je gelooft hem niet. Het kan niet dit wel en dat niet zijn. Het gaat mij er om dat er dingen gezegd zijn die gewoon niet kloppen. Dat van de telefoon kan nagetrokken worden en zal ook wel gedaan worden. Dat van der Eem roept een Arubaan te zijn is ook niet waar. Ik schaam me als Arubaanse om deze rioolrat (djaca di cloaca) zichzelf Arubaan te horen noemen. Die jaap in zijn gezicht heeft hij ook gekregen toen hij iemand in de gevangenis verlinkte. Joran komt trouwens niet uit een rijke familie, wat ik elke keer weer lees en hoor vanuit Nederland. Het zijn gewone middenstanders. De vader was rechter in opleiding en kreeg gewoon een salaris en de moeder is lerares. Ze wonen in een gewoon huis ergens op Noord.

  55. 55 myriam

    Sorry, de afstand naar de Hadicurari Pier is meer dan 100 meter en het zand daar is rul en diep. Dus vermoeiend om er te lopen en een lijk meeslepen is helemaal zwaar. Joran zegt dat hij zijn vriend met het lijk heeft achtergelaten, dus moest die vriend helemaal alleen met een lijk gaan slepen. Gelooft iemand dit echt. Ik in ieder geval vind het moeilijk te geloven.

  56. 56 Plutp

    De plaats waar Joran, in eerste instantie zegt haar te hebben achtergelaten, ligt aan een stuk zee waar wel degelijk gevaren wordt. Ik heb hier foto’s en beelden van gezien.

    Hier een link naar de foto, de rode pijl rechts geeft aan waar hij haar naar eigen zeggen heeft achtergelaten.

    http://famschenk.net/upload/07-03-fishermans-hut.jpg

  57. 57 Plutp

    Sorry, ik bedoel links op de foto.

  58. 58 Plutp
  59. 59 myriam

    Dat is ook zo. Hij zei dat hij haar daar heeft achtergelaten en dat zijn vriend haar vandaar naar de boot heeft gebracht om in zee te dumpen. Hans Mos van het OM heeft dit publiekelijk verklaard. Dus, dat het lijk ruim 100/150 meter verderop is gebracht om in zee te worden gedumpt. Bij de pier van Hadicurari kan gevaren worden (dat heb ik ook geschreven) maar om er te komen moet je voorbij een lange hotelstrip. Verder is het ook zo dat een lijk in zee gegooid altijd weer aanspoelt en ook is er dagenlang naar een lijk gezocht in de zee daar. Met sonar en andere apparatuur. Ook is er vaak gedoken daar. Door SARFA, de Equu Search en anderen! Aan de andere kant van de Marriott kan NIET gevaren worden. Punto!
    Is mijn Nederlands nu zo slecht dat je niet begijpt wat ik schrijf of lees je selectief. Jij kan wel foto’s en beelden hebben gezien, ik woon hier en zie het in het echt.

  60. 60 Gerben

    Ik kan gewoon niet geloven dat Joran het gedaan heeft, ik ben nooit op Aruba geweest en heb de zaak ook niet zeer intensief gevolgd.
    Wel zeg ik al vanaf het moment dat Joran in beeld is, het is geen moordenaar. Zelfs niet na het zien van de aflevering van Peter R de Vries.
    Ik denk id dat hij een ernstige knauw heeft opgelopen van alle ellende die in 2005 is ontstaan en daardoor ook denkt dat het stoer is om zo over Natallee te praten.
    Het is dan ook zeer bijzonder dat wanneer men (peter diepvries) dit soort bekentenissen op tape vastlegt hem zo publiekelijk aan de schandpaal hangt en misbruik maakt van zijn media middelen. Ik vindt dat dit soort zaken NOOIT maar dan ook NOOIT via de media uitgevochten mogen worden. Daarmee wordt de persoon in kwestie de familie van het slachtoffer maar ook het eiland in een zeer moeilijke positie gebracht. Met als gevolg dat iedereen zich ermee gaat bemoeien, het eiland weer op zijn kop staat en dat Joran ongeacht de uitspraak, nooit meer zijn leven op de rit zal krijgen.
    Daar komt bij dat ik altijd al een onderbuik gevoel bij de moeder Betty heb gehad en op deze site zeer bijzondere verhalen over haar lees.

    Aruba veel sterkte in dit moeilijke proces en zal zeker een vakantie komen vieren!

  61. 61 Plutp

    @ Myriam.

    Ik vertel alleen wat ik gelezen,en gezien heb (op TV) Ik woon in Nederland. Net zo min als ik, was jij er bij. Je zult het gebied uiteraard beter kennen dan ik, maar dat zegt me in dit geval helemaal niets.
    Ik geloof je best als je zegt dat er alleen vanuit die pier gevaren kan worden, maar een lichaam verslepen is niet zo moeilijk lijkt me, zelfs op een strand niet. Er zijn nu eenmaal mensen die best wel zullen weten hoe dat te doen. Jij en ik weten dat misschien niet……..
    en nee hoor jouw Nederlands is niet zo slecht, evenmin als mijn interpretatie van wat ik lees.
    En echt hoor, niet ieder lijk wat in zee gegooid wordt spoelt weer aan. Da’s een ding wat zeker is. Punto! :-)

  62. 62 Plutp

    @ Gerben, ik geloof wel dat Joran er iets mee te maken heeft. Of ie de moordenaar is is een tweede. Hopelijk komt men er achter, we zullen zien.

    Tja ook over de media verschillen we van mening. Ik vind vrijheid van journalistiek heel belangrijk, en zeker in een geval als dit waar zowat de hele wereld meeleeft. Bovendien schuwt Joran zelf de publiciteit ook niet.

    En over moeder Betty, ik zou niet graag in haar schoenen staan, een kind verliezen is een van de ergste dingen die een moeder (en vader) kan meemaken. Ik vind dan ook al die speculaties rond haar walgelijk.

  63. 63 Plutp

    @ Myriam.
    Nog even op google earth gekeken en zag dat er ten zuiden van de pier ook gevaren kan worden.

    Ennuhh, hier in Europa hebben ze ook wel eens naar een lichaam in het water gezoch wat na grondig zoeken niet gevonden werd. En wat later wel gevonden werd. Je klinkt zo stellig met je theorie, een beetje genuanceerder zou op zijn minst wat professioneler overkomen.
    Je doet voorkomen alsof je alles van deze zaak afweet, en dat is m.i. onmogelijk. Dream on!

  64. 64 peter

    Peter R de Vries en Patrick van der Eem waren in Pauw en Witteman. Daarin
    werd ook de kritische vraag gesteld dat er met de telefoon niet lokaal gebeld kon worden. Peter had die vraag niet verwacht en
    reageerde geimproviseerd. Gaudy zou een nederlands 06 nummer kunnen hebben. Ook dat is, als de “echte Gaudy” wordt gevonden
    na te trekken. Tweede punt waar bijna niet over gesproken word zijn de schoenen. Zijn ze weggemaakt vanwege afdrukken of is Natalee iets anders overkomen en is er bloed op gekomen?

  65. 65 myriam

    Ik hoef helemaal niet professioneel te zijn. Ik ben een gewone huisvrouw op Aruba die alle negatieve aandacht die Aruba door deze zaak (en NIET in de laatste plaats door mevr.Beth Twitty) heeft gekregen het een en ander is gaan uitzoeken. Wij worden drie jaar lang voor van alles en nog wat uitgemaakt (het meest door haar toedoen). Van corruptie, drugseiland, criminelen, incompetent en ga zo maar door. Een groep mensen is hier tegen in opstand gekomen en is dingen gaan uitzoeken. Wat ik hier schrijf zijn dingen die op feiten gebaseerd zijn. Amsouth Bank (van fam.Twitty en die fraude op grote schaal heeft gepleegd en daardoor door de gedupeerden uit o.a. Nicaragua bedreigd zijn), geheim gesprek van Beth achter the LightHouse met “iemand” de volgende avond dat ze hier was, een optreden van Beth Twitty bij dr.Phil waarin ze vertelt dat ze door haar dochter is gebeld en dat ze de stem heeft herkend omdat ze een logopediste is, foto’s van een continue aangeschoten Beth Twitty in de Casino’s hier, een verklaring van een waiter die vertelt dat Natalee hem heeft verteld dat haar moeder een kreng is en te vergelijken met de zus van Hitler, haar aankomsttijd en ga zo maar door. Ook naar Joran en vrienden is gekeken en dat met die schoenen blijft natuurlijk een prangende vraag. Maar waarom is nergens (Aruba is niet klein) DNA van Natalee gevonden? Hier op Aruba komt een lijk in zee gegooid bij de kust in de buurt van de Marriott wel terug. Dat hebben we ook bewezen met een dummy. Even ten zuiden van de pier kan zeker gevaren worden, maar niet ten zuiden van de Marriott. Er is daar een afstand en een paar honderd meter. Hoe vaak moet ik dit nou niet gaan uitleggen. We hopen dat ooit de waarheid boven water komt want wat de Vries ons heeft laten zien is dus geen waarheid. Dat weten we en hij onderhand ook wel. Weten jullie nog het verhaal van Marianne Vaatstra, waar hij ook helemaal niets van bakte. Give me a break.

  66. 66 Arucamba

    Dr. Pilletje gaat uitgekleed worden door de Kalpoe brothers.

  67. 67 b

    ALs je altijd de waarheid vertel,dan hoef je nooit niets te onthouden.

    Deze in mijn ogen domme jongen heeft van het begin af aan al gelogen.lAAT IEMAND HIER MIJ NU MAAR EENS VERTELLEN WAAROM??
    Als je toch niets hebt te verbergen dan hoef je toch niet te liegen??
    Let op ik zeg niet dat hij haar misschien wel heeft vermoord,maar deze buriko weet verdomd heus wel meer.

    ajo

  68. 68 peter

    @ Myriam

    Hoi Myriam. Ik heb vanavond de tweede keer de documentaire gezien
    van PrdV. Heb jij de hele documentaire ook al gezien? Op internet is veel
    te zien, maar niet in goede kwaliteit. Mocht je opname op DVD willen hebben
    kan ik die via xa4a misschien wel naar je toe sturen. Als je een tijdlijn zou opzetten van de dingen die allemaal bekend zijn zouden er misschien duidelijke gaten te zien zijn. Joran praat regelmatig over verschillende tijden,
    en heeft volgens zijn zeggen die Gaudy snachts nog gesproken bij hem thuis.
    Dat zegt ie tenminste in de docu. Als je zou kunnen liplezen heeft Gaudy een kortere achernaam, in de docu wordt ie weggepiept…..
    Wat mij erg bezig houdt is waarom J al die onzin uitkraamt als ie er niets mee te maken zou hebben. Wat zal er anders echt gebeurd moeten zijn.
    Dat Natalee een hekel had aan haar moeder is bekend, alleandere dingen die jij ook noemt over de aankomsttijd van het vliegtuig, het ophouden van de FBI bij het politie onderzoek en ga zo maar door. Wat denk jij wat de ware toedracht zal zijn?

    Groet Peter

  69. 69 Marcel

    Die Miriam lijkt Joran van der Sloot wel. Man man wat een overdreven opwinderij toch, En dat voor een normale Arubaanse huisvrouw.,

    Moet wat met de van der Slootjes te maken hebben, Een totale reeële kijk op het gebeuren is niet aanwezig. Je kan het bijna tunnelvisie noemen.

  70. 70 Plutp

    @Myriam,
    Mensenlief zeg, wat maak je je druk. Twitty dit, Twitty dat, pfff. Leer nu eens voor een en voor altijd niet zo demagogisch te reageren. Leer eens om de zaken wat objectiever te bekijken en niet zo gefrusteerd te doen. Je reacties komen echt vreselijk partijdig over, dit kan niemand serieus nemen.

    Maak niet zo’n punt van dat varen, als Nattelee in zee is gedumpt is er gewoon ergens gevaren, jij was er niet bij. Ik ook niet maar ik plaats ook stetements hier.

    Peter de Vries heeft een aantal zaken opgelost en ik hoop van ganser harte dat hij deze zaak ook opgelost, althans de aanzetting tot de oplossing heeft bewerkstelligd.

    By the way, was jij er bij, bij die fraude van de Hollowaus? En al is dat waar, is dat een reden om hun dochter te laten verdwijnen? Kom op zeg, haal er nou niet van alles bij wat er niets mee te maken heeft.
    ‘Hier op Aruba komt een lijk voor de kust in zee gegooid wel terug’. Misschien is ze dan elders begraven, hoewel Joran aangaf dat zij ver uit de kust in zee is gedumpt. Het blijft nog steeds speculeren, door iedereen. Totdat de waarheid boven tafel komt. Denk je nou echt dat ze haar in zee dumpen terwijl ze weten dat ze zal aanspoelen? Dus: of ze spoelt niet aan (dat kan namelijk best!) of ze is elders ‘gedumpt’. Je weet maar nooit met zo’n pathologische leugenaar als Joran is.

  71. 71 Plutp

    Ik plaats ook GEEN statements hier. Dat moet er staan, pardon.

  72. 72 tj

    Ik heb wat verbanden op papier gezet die wijzen op een samenwerkingsproject van Peter (R) de Vries, OM Aruba en de familie Holloway/Twitty. Er lijkt duidelijk volgens een script te worden gewerkt om de schuld bij anderen (Joran, vroeger ook de Kalpoe broertjes) en af te leiden van hun eigen gebrekkige alibis (M.n. dat van Jug).

    De Vries: wat de AIVD van hem weet..
    Door . op 07-02-2008 om 16:57
    Toen Peter politicus wilde worden nam Fred Teeven hem apart en vertelde hem dat hij AIVD test niet zou passeren.. dit weet Gerard Spong natuurlijk ook en noemde hem bij DWDD niet voor niks Peter de Vries zonder de R..

    Beth/De Vries/OM Aruba
    Door . op 07-02-2008 om 16:24
    Onaardig om te zeggen maar deze moeder slaat alles als het gaat om leugens vertellen. Over haar dochter, Jug, Joran, de Kalpoe broertjes, Dompig, Karin Janssen,Paul & Anita van der Sloot, ma Kalpoe, ga maar door…

    Coverup Holloways/Twitties/FBI (2)
    Door . op 07-02-2008 om 15:59
    Om hun alibi te dekken komen zij al sinds juni 2005 met deze coverup verhalen. De enige coverup is: familie Twitty (Jug) en de FBI die dit weet maar het in de doofpot heeft gestopt..

    coverup Holloways/FBI
    Door . op 07-02-2008 om 15:55
    Je ziet Beth en Jug meteen volgens het script praten dat sinds juni 2005 is uitgeschreven (alibi!?). Beth vertelt dat haar dochter heilig was en dat Joran haar datedrug gaf en ex Jug begint natuurlijk over een cover up bij de Arubaanse politie in het begin van het onderzoek..

    complot OM/De Vries/Familie Holloway
    Door . op 07-02-2008 om 15:41
    We zijn de operatie van De Vries, de families Holloway en het OM Aruba aan het reconstrueren.
    Het blijkt gewoon dat Patrick hun script aan Joran heeft gevoe(r)d.
    Je ziet die Beth en haar ex Jug daar bij FOX nu op doorgaan.
    En alles om hun eigen alibi buiten schot te houden denk ik

  73. 73 tj